W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Katowicach - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Katowicach

Urząd

Organy i osoby sprawujące funkcje

Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków mgr Łukasz Konarzewski Zastępca Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków mgr inż. arch. Anna Ostrowska Kierownik Delegatury w Bielsku-Białej Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków mgr...

Status prawny

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Katowicach działa na podstawie:

1. ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1292)

2. rozporządzenia Ministra...

Podstawy prawne działania urzędu

System ochrony zabytków opiera się przede wszystkim na ustawowo określonym systemie prawnym. Do najważniejszych aktów prawnych regulujących sposób ochrony i zarządzania zabytkami w Polsce należą:

1. Konstytucja RP z dnia...

Przedmiot działalności i kompetencje

Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków działa w imieniu Wojewody Śląskiego na podstawie art. 89 pkt 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j.: Dz. U. z 2024 r., poz.1292). Zasadniczy zakres...

Prowadzone rejestry i ewidencje

W Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków w Katowicach prowadzone są następujące rejestry oraz ewidencje: Rejestr zabytków nieruchomych województwa śląskiego (księga A) Rejestr zabytków ruchomych województwa śląskiego...

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

Sprawy przyjmowane są w godzinach urzędowania Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków oraz Delegatur w Bielsku-Białej i Częstochowie. Godziny urzędowania: Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Katowicach: poniedziałek 8.00...

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg

Skarga może zostać złożona osobiście, przesłana pisemnie, poczty elektronicznej lub Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), a także ustnie do protokołu.

Ważne!
Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.