Skreślenia z rejestru
Decyzje o skreśleniu z rejestru zabytków podejmuje wyłącznie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Skreślenie z rejestru możliwe jest w kilku przypadkach:
- gdy zabytek uległ zniszczeniu w stopniu powodującym utratę jego wartości
- jego wartość nie została potwierdzona w nowych ustaleniach naukowych
- został wpisany na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum lub do narodowego zasobu bibliotecznego.
Postępowanie w sprawie skreślenia możliwe jest na wniosek właściciela zabytku lub użytkownika wieczystego gruntu, na którym znajduje się zabytek nieruchomy albo z urzędu.
Skreślenie może dotyczyć całości lub części zabytku. Gdy zabytek zostaje skreślony w całości, skreśla się też jego otoczenie.
Pamiętaj! Do wniosku o skreślenie dołącz dokumenty potwierdzające Twoje prawo własności do zabytku, podaj aktualny nr działki i księgi wieczystej. Wniosek skieruj do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, za pośrednictwem Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który w terminie 7 dni prześle Twój wniosek do Ministerstwa wraz z niezbędną dokumentacją dotyczącą zabytku.
Odpowiedzialny za treść: | Anna Ostrowska |
---|---|
Wytworzył: | Michał Bulsa |
Data wytworzenia: | 06.11.2024 |
Opublikował w BIP: | Rafał Wiloch |
Data opublikowania: | 06.11.2024 13:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Rafał Wiloch |
Data ostatniej aktualizacji: | 22.11.2024 13:17 |
Liczba wyświetleń: | 21 |