W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Katowicach - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Katowicach

Skreślenia z rejestru

Decyzje o skreśleniu z rejestru zabytków podejmuje wyłącznie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Skreślenie z rejestru możliwe jest w kilku przypadkach:

- gdy zabytek uległ zniszczeniu w stopniu powodującym utratę jego wartości
- jego wartość nie została potwierdzona w nowych ustaleniach naukowych
- został wpisany na Listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum lub do narodowego zasobu bibliotecznego.

Postępowanie w sprawie skreślenia możliwe jest na wniosek właściciela zabytku lub użytkownika wieczystego gruntu, na którym znajduje się zabytek nieruchomy albo z urzędu.

Skreślenie może dotyczyć całości lub części zabytku. Gdy zabytek zostaje skreślony w całości, skreśla się też jego otoczenie.

Pamiętaj! Do wniosku o skreślenie dołącz dokumenty potwierdzające Twoje prawo własności do zabytku, podaj aktualny nr działki i księgi wieczystej. Wniosek skieruj do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, za pośrednictwem Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który w terminie 7 dni prześle Twój wniosek do Ministerstwa wraz z niezbędną dokumentacją dotyczącą zabytku.

Odpowiedzialny za treść: Anna Ostrowska
Wytworzył: Michał Bulsa
Data wytworzenia: 06.11.2024
Opublikował w BIP: Rafał Wiloch
Data opublikowania: 06.11.2024 13:00
Ostatnio zaktualizował: Rafał Wiloch
Data ostatniej aktualizacji: 22.11.2024 13:17
Liczba wyświetleń: 21